לוגואים מקצועיים קיימים כבר זמן רב ועם השנים המשמעות והקשר שלהם לאירועים והתרחשויות מסוימים השתנו במידה ניכרת.
הלוגואים המוקדמים ביותר ששימשו כמקור זיהוי כמעט ולא היו משמעותיים במיוחד כלל לוגו מקצועי באתרי אינטרנט . יכול להיות שהיתה להם משמעות סמלית כלשהי,
אבל כנראה שזו הייתה משמעות שקשורה לאירוע ספציפי או למיקום גיאוגרפי ספציפי ולא לזה שקשור לכל מושג כללי.
ככל שהרשת העולמית הפכה למפותחת יותר והתמונות נעשו חזקות יותר ברשת העולמית, הקשרים בין לוגו למונחים הפכו משוכללים ומקיפים יותר.
מה חשיבות של לוגו מקצועי באתרי אינטרנט
כיום, לוגואים מקצועיים יכולים להיות הרבה דברים שונים, תלוי את מי אתם שואלים לגביהם.
בעוד שאנשים מסוימים יגידו לך שלוגואים מקצועיים חשובים מכיוון שהם מייצגים את המקצועיות של ארגון,
אחרים יגידו לך שחשיבות הלוגו המקצועי היא חסרת חשיבות לחלוטין. למרות שיש אולי קצת אמת בשתי הנקודות הללו, הן לא בהכרח טועות בהגדרות הבסיסיות שלהן.
מיתוג דרך לוגו מקצועי באתרי אינטרנט
לוגו מקצועי יכול להיות הרבה דברים שונים.
במובן כללי מאוד, זה יכול להיות לוגו המשמש לזיהוי אתר אינטרנט. לאחר מכן אתר זה יתחבר לחברה או לארגון. הזהות המדויקת של אתר זה עשויה להיות תלויה בסוג העסק שהיה מעורב. במקרים מסוימים, אתר יכול להיות פשוט שם בדף ואולי אינו קשור כלל לחברה.
איך לבנות נכון לוגו מקצועי לאתר האינטרנט שלך!
הגדרה ספציפית יותר של לוגו עשויה להתייחס ללוגו המשמש לזיהוי אתר או מוצר.
במקרה זה, ייתכן שיהיה צורך לקשר את האתר או המוצר לחברה. זהותה בפועל של החברה עשויה להשתנות, בהתאם לאופי הענף המדובר. לדוגמה, אם חברה הייתה מעורבת בייצור צעצועים, הלוגו היה צריך להיות בעל קשר הדוק עם צעצועים. צבע הלוגו יכול להיקבע על ידי הצעצוע שהוא נועד לייצג. הוא עשוי להיות ירוק לצעצוע רך ואדום למשחק.
משמעות ספציפית יותר עשויה להיות המשמעות בפועל שעסק מייחס ללוגו.
לדוגמה, אם חברה הייתה יוצרת לוגו לתעשיית IT, המשמעות עשויה להיות הדגשת מקצועיות, איכות ודיוק. לחלופין,
אתר אינטרנט שהיה חלק מאוניברסיטה מקוונת עשוי להשתמש במשמעות כדי לתאר את איכות הרלוונטיות של התוכן באתר.
במקרה זה, הוא עשוי לשמש גם להדגשת העובדה כי התוכן באתר היה נכון ואמין.
דוגמה אחרונה זו עשויה להיראות כיישומית במיוחד בהקשר של חינוך מקוון.
ישנם כמה אנשי מקצוע המגדירים את המשמעות של סימן מקצועי
כמשהו המשמש בשיתוף עם סוג מסוים של עסק.
לדוגמה, טיפוגרף ישתמש בסימן לתיאור גופן מסוים ומשמעותו תלויה במטרה שלשמה היא אמורה לשמש.
מעצב גרפי ישתמש בגופן אחר לתיאור המוצר הסופי מאשר היה עושה שימוש אחר. יצרנית הדפסה תהיה בעלת כוונות שונות לציון מאשר למוציא לאור של כלי כתיבה.
מעצב לוגו עשוי לבחור בגישה מופשטת יותר ולתאר את התמונה המשמשת לייצוג החברה כסמלית או ציורית.
סימן מסחרי יכול להיות בעל משמעות מרובה בהתאם להקשר בו הוא משמש.
היכן שהוא משמש בהקשרים של פרסום ושיווק, זה עשוי להיות ההבדל בין קמפיין מצליח לבין כזה שנכשל.
לדוגמה, למילה "תפוח" יש משמעויות רבות. מישהו שמסתכל על מודעה שיווקית אולי לא חושב על תפוחים אבל יכול לקשר את הרעיון עם טעם ואיכות טובים.
כמו גם ההקשרים המסורתיים שבהם ניתן להשתמש בלוגו מקצועי
כגון הדפסה, שידור ופרסום, ניתן להשתמש בהם גם באינטרנט במגוון הקשרים.
הם עשויים להיות משולבים בדפי אינטרנט כדי לגרום להם להיראות מקצועיים יותר,
הם עשויים להיות משולבים בתוך קישורים והיפר -קישורים, או שהם יכולים להיכלל בדוא"ל ובמסמכי טקסט.
האפשרויות הן אינסופיות וייתכן שיהיה קשה לאדם שאינו טכני
להבין את ההשלכות המדויקות של כמה מהסמלים המקצועיים המורכבים והחדשניים יותר.