מנשה בטיטו

וורדפרס או ג'ומלה: מה עדיף?

יש כל כך הרבה אנשים שמבולבלים כשמדובר בוורדפרס או ג'ומלה. לשתי מערכות בניית האתרים הללו יש כמה קווי דמיון והבדלים. עם זאת, ההבדל הגדול ביותר הוא שג'ומלה מציעה אפשרויות נוספות לאנשים שיוכלו להתאים אישית את אתרי האינטרנט שלהם. וורדפרס לעומת זאת, פשוט מאפשר לאנשים להפעיל אתר מהר ככל האפשר.

וורדפרס או ג'ומלה – מה ההבדל?

אנשים יכולים לקבל וורדפרס מאתר בניית אתרי וורדפרס שאליהם הם יכולים לגשת דרך האינטרנט. יש הרבה אנשים שבוחרים זאת בגלל קלות השימוש שהיא מציעה להם. אנשים יכולים גם לבחור ללמוד כיצד להשתמש בג'ומלה אם הם רוצים. זה קצת יותר קל עבור רוב האנשים, אבל זה יכול להיות מבלבל לפעמים אם הם לא מכירים את זה כבר.
מערכות וורדפרס מציעות מספר תכונות שונות שאנשים יכולים לנצל. עם זאת הן לא שתי האפשרויות השונות היחידות. ישנם מספר אחרים שאנשים יכולים גם לבחור להשתמש בהם. תכונות אלה כוללות הזנות RSS, בלוגים ועוד.
יש הרבה אנשים שמשתמשים בוורדפרס. יש גם אנשים רבים שמשתמשים בג'ומלה. הסיבה לכך שיש כל כך הרבה אנשים שמשתמשים בשתי המערכות הללו היא מכיוון שהן פופולריות מאוד. הם גם גמישים מאוד באופן העבודה שלהם.

הפונקציונליות באתר וורדפרס

בכל הנוגע לפונקציונליות וורדפרס מציעה הרבה תכונות שונות שג'ומלה לא מציעה. חלק מהתכונות הנפוצות ביותר שמציעה וורדפרס לאנשים כוללות בלוגים והזנת RSS. הם מציעים גם ספריית תוספים שיכולה להקל על ניהול אתרים שונים. לעומת זאת, לג'ומלה יש ספריית תוספים מוגבלת מאוד. רוב התוספים הזמינים עבור ג'ומלה אינם שמיש אפילו עם מערכת זו מכיוון שלא קל להבין זאת.
יש כמה בעיות עם וורדפרס שלחלק מהאנשים מוצאים שהם מעצבנים. אחת הבעיות הללו כרוכה בפרסומות בסרטי הצד. זה יכול להקשות על אנשים מסוימים לנווט ברחבי האתרים שלהם. בגלל זה גם לוורדפרס יש חסרונות.
מצד שני לג'ומלה תכונות רבות ושונות המאפשרות לה לעבוד בצורה חלקה עם אתרים. תכונות אלה כוללות מודולים ונושאים. אלה פועלים על ידי כך שהם מאפשרים לאנשים להתאים אישית את מראה האתרים שלהם. הם גם מקלים על עדכון אתרים מכיוון שהם יכולים לעדכן את כל ההיבטים של האתר במקום רק את הכותרת והסרגל הצדדי. לשתי המערכות הללו יש את החסרונות שלה.
וורדפרס או ג'ומלה

הבעיה באתר וורדפרס

וורדפרס היא מערכת טובה אם אתה כבר יודע HTML או יודע CSS. זה קל לשימוש ויש לו הרבה אפשרויות שונות. ג'ומלה טובה יותר לאתרים שרואים תנועה רבה.
אחת הבעיות הגדולות ביותר עם וורדפרס היא שהיא אינה תואמת תוכניות אירוח אתרים רבות ב- PHP. זה כולל את HostGator ו- All-in-One, שהן שתיים מהתוכניות הפופולריות ביותר. הבעיה עם זה היא שאנשים רבים שצריכים לארח את אתרי האינטרנט שלהם בוחרים להשתמש במארח וורדפרס. מכיוון שלרוב האנשים אין כישורי תכנות, מערכות אלה קשות להתקנה וקשות ללמידה. חלק מהאנשים אפילו לא יכולים להתקין את תכונות הפלאגין הבסיסיות של וורדפרס. התוצאה היא שרוב האתרים מגיעים לשרת באמצעות HostGator או מערכת אחרת.
ג'ומלה זמינה באופן נרחב יותר ותואמת את רוב תוכניות האירוח הנפוצות שיש. זה גם קל יותר לשימוש מכיוון שהוא כולל את כל התוספים הדרושים כדי להפוך אותו לתואם ככל האפשר.

החסרונות באתר ג'ומלה

החסרונות של ג'ומלה הם שזה יותר מסובך לשימוש וכי יש תוספים מסובכים יותר שיש להתקין. ל- WordPress יש תוספים רבים שיכולים להחליף לחלוטין את רוב הפונקציות של ג'ומלה.
הבדל גדול נוסף הוא עלות האירוח. וורדפרס הרבה יותר יקרה מג'ומלה. עבור אתרים מסוימים זוהי הבחירה היחידה בגלל המורכבות של אתרי וורדפרס. עם זאת, עבור אתרים רבים אחרים ניתן להשתמש בשניהם על אותו שרת אך ג'ומלה בדרך כלל עדיפה בגלל הביצועים והאבטחה של המערכת.
שתי המערכות הללו הוכיחו את עצמן כאפשרות הטובה ביותר לאתרים רבים. זה פשוט עניין של העדפה. אם אינך יכול להבין כיצד לבנות אתר או שפשוט אין לך את היכולת לבנות אתר, עליך בהחלט לשקול וורדפרס או ג'ומלה. אם אתה צריך מערכת שיכולה להריץ סוגים רבים ושונים של אתרים, עליך לבדוק את HostGator או ספק אחר.

מנשה בטיטו
מנשה בטיטו
היי שמי מנשה בטיטו מומחה לקידום אתרים אני נשוי פלוס 5 ילדים גר בראשון לציון למדתי לפני 10 שנים בגון ברייס. אני מאמין שעבודה קשה לימודים היא הדרך הטובה להגיע להצלחה. אני מלווה מעל 10 שנים עסקים רבים שהתחילו בקטן והיום הם מרווחים מצליחים בקידום אתרים. תוכלו לרכוש קורסים שלי בתחום בקידום אתרים ברשתות חברתיות אינסטגרם פייסבוק youtube תוכלו לקדם אץ עסק שלכם יותר טוב.

פייסבוק של מנשה בטיטו קידום אתרים | ערוץ youtube של מנשה בטיטו מייל אישי:[email protected]

על מה דיברנו פה?