מנשה בטיטו

יצירת ערך בוויקיפדיה האם זה עוזר לקדם את האתר שלך?

אולי שמעתם על יצירת מאמר בויקיפדיה. אם כן, אתם בוודאי תוהים כיצד לפעול. אבל מה זה בעצם ויקיפדיה? מה החוקים? איך אתה יכול להבטיח שהכניסה שלך ראויה? מהם הקריטריונים לבולטות? מה הטעם בסתימות? מהם היתרונות של ציטוטים? כל אלו הן השאלות שעליכם לשאול את עצמכם לפני שצוללים לתוך התהליך.

הוספת דף לוויקיפדיה

הוספת דף לוויקיפדיה לפי הצעת מחיר היא אפשרות לכותבים שואפים, אך התהליך אינו פשוט. תחילה עליך לחפש דפי טיוטה שהיו בהמתנה במשך זמן מה. אם אינך מוצא אחד, אתה יכול ליצור אחד בעצמך על ידי ביצוע השלבים המוזכרים להלן. לאחר יצירת הדף, עליך לשלוח אותו לעריכה. ודא שהמאמר אינו שנוי במחלוקת. ויקיפדיה היא אוסף של עובדות, אז הקפידו לשמור אותה עובדתית.

אם אתם מחפשים עמוד שעדיין לא קיים, שקול ליצור חשבון בוויקיפדיה ולהוסיף מאמר. למרות שרק משתמשים רשומים יכולים ליצור דפים באתר, כל אחד יכול לערוך מאמרים, כל עוד התוכן אמין. עריכות מיוחסות לכתובת ה-IP של המשתמש. עורכים ובוטים מתנדבים בודקים מאמרים בוויקיפדיה לאיתור שגיאות הקלדה וגניבת דעת. אם אין לך עדיין דף ויקיפדיה, התחל לאסוף את המידע בעצמך.

בעת עריכת מאמרים בוויקיפדיה, ישנם כללים המסדירים עריכה בתשלום ובעריכה ללא תשלום. הסברה בתשלום היא כאשר אתה עורך מאמרים כדי לקדם את האינטרסים של המעסיק שלך. אם אתה עורך שעובד בחברת לובינג או יחסי ציבור, למשל, לעולם אל תערוך מאמר בוויקיפדיה שקשור ללקוח שלו. ישנם מקרים שבהם מקובל שמשרד לובינג או משרד יחסי ציבור יוסיף דף לוויקיפדיה.

דרישות בולטות

כדי למנוע תוכן שכפול בערך בויקיפדיה, יש באתר הנחיות פרסום לנושאים בתחומים שונים. מאמרים חייבים להיות לפחות סיקור עובדתי של הנושא, אם לא, ניתן לשלב אותם למאמר אחד. במקרה של ביוגרפיה, קריטריוני הבולטות של הנושא הם גם ספציפיים לאותו תחום. אם הנושא אינו עומד בדרישות אלו, הערך עשוי להימחק או למזג אותו עם מאמר בעל הקשר הולם.

הנחיות הבולטות הבסיסיות למאמרי ויקיפדיה קובעות שהנושא חייב להיות בעל רמת סיקור גבוהה במקורות משניים אמינים. למרות שוויקיפדיה אינה מוציאה לאור ראשית, היא כן מציעה לתורמים הזדמנות לשמר תוכן חשוב. דוגמה טובה לכך היא מאמר בויקיפדיה על קבוצת בייסבול. אם שחקן NFL הוא הנושא, מאמר על קבוצות בייסבול יהיה בחירה טובה. עם זאת, אם לקבוצת כדורגל יש קבוצת כדורגל חזקה, הסבירות שהקבוצה תאשר כניסתו של שחקן כדורגל נמוכה בהרבה.

כדי למנוע את דחיית הערך שלך בוויקיפדיה, עליך לחקור היטב את הנושא המדובר. אם אתה רוצה לכתוב ביוגרפיה על מישהו בחיים, עליך לספק הפניות אינטרנט לרוב העובדות שלו. למרות מגבלותיו, ניתן להשתמש בכתבות עיתון שאינן נגישות עוד. למרות שעורכי ויקיפדיה בררנים מאוד לגבי מקורות, ישנם כמה מקורות שנחשבים מקובלים, כגון רישומי לידה פומביים הזמינים באתרים ממשלתיים, ומאמרים על ג'ון סמית' בפרסומים מכובדים.

שימוש בתבנית בדל

בעת יצירת ערך בוויקיפדיה, שימוש בתבנית בדל הוא דרך מצוינת להתחיל. התבנית מאפשרת לך למלא פרטים ראשוניים ולבצע שינויים מבלי ליצור מאמר חדש. הרעיון המרכזי הוא להפוך את המאמר לקריא ככל האפשר, אבל קטגוריית הסטאב היא המקום שבו אתה צריך לעקוב אחר הנחיות השמות. להלן כמה טיפים ליצירת ערך בוויקיפדיה באמצעות תבנית בדל:

תבנית בדל היא דף מציין מיקום המכיל הודעה קצרה המעודדת עורכים להרחיב את המאמר. זה כולל גם קישור לקטגוריה. לעולם אין להוסיף קטעים לקטגוריה באופן ידני. באופן אידיאלי, התוספות יתווספו אוטומטית. אם אינך יודע מהן תבניות בדל, תוכל למצוא רשימה שלהן כאן. כך, עורכים אחרים יכולים למיין ולארגן מאמרים לפי אותו מידע.

בעת שימוש בתבנית בדל, זכור שלמחשב אין עיניים, אוזניים וידיים. למרות שזה אולי לא טבעי כמו עורכים אנושיים, למחשבים יש יכולת מדהימה ללמוד. בנוסף, ערכי ויקיפדיה יכולים לעזור לעסקים לשפר את הנראות המקוונת שלהם. בנוסף להגברת הנראות המקוונת שלהם, ערך בויקיפדיה יכול גם לעזור להגביר את המודעות למותג שלהם. בשימוש נכון, דף ויקיפדיה יכול לעזור לעסקים לשפר את הנוכחות המקוונת של המותג שלהם.
רוצים להזמין את השירות של מנשה בטיטו תוכלו לבקר בעמוד הבית.

ציטוטים

בעת יצירת ערך בוויקיפדיה, חשוב להקפיד על הנחיות מסוימות לגבי סגנון הציטוט. רוב ההנחיות הללו מבוססות על סגנון ה-Bluebook, הדומה לזה שמשתמשים בו בהיסטוריה של ויקיפדיה. במקום להשתמש ב"ביקור אחרון" ו"עודכן לאחרונה", תבניות ציטוט של Bluebook משתמשות ב"נכון לתאריך" ומתאימות לפורמט חותמת הזמן המשמש בהיסטוריה של ויקיפדיה. הפורמט הזה הוא הטוב ביותר עבור ערכי ויקיפדיה שצריכים לכלול תאריך או שעה, אך לא ניתן לעדכן או למחוק.

בעת יצירת ערך בוויקיפדיה, עדיף להשתמש במקורות התומכים במידע שאתה מספק. אם אתה כותב על חברה, הקפד לכלול מידע על המתחרים שלך ולקשר לאתרים שלהם. אמנם אתה יכול לכתוב מידע משלך, אבל עדיף להשתמש במקורות חיצוניים ולצטט מקורות חיצוניים. זכור כי ויקיפדיה היא קוד פתוח, וייתכן שתצטרך לספק קישורים בציטוט שלך.

יש דף מדיניות בויקיפדיה לציטוט מקורות. אתה יכול לגשת אליו על ידי הקלדת "WP:CITE". זה יפנה אותך לדף עם הפוליסה. הקישור "WP:CITE" יפנה אותך לדלפק העזר של הדף, שם תוכל לבקש מידע ומשאבים נוספים. חשוב לצטט מאמרים ומקורות בוויקיפדיה כדי להימנע מגניבת דעת. זה יעזור למנוע פלגיאט וגם יגן על המוניטין של המקור.
הוספת דף לוויקיפדיה

התקשרות עם העורכים

ישנה מגמה חדשה בקרב אנשי מקצוע עסקיים לעסוק בעורכים בעת יצירת ערך בוויקיפדיה. ארגונים אלו חברו יחד כדי ליצור הצהרה משותפת לגבי החשיבות של יצירת קשר עם העורכים בעת יצירת ערך בוויקיפדיה. זה נכון במיוחד במקרה של תאגידים גדולים. בעוד ויקיפדיה שווקה כאנציקלופדיה מקוונת וכפלטפורמת קוד פתוח לידע חופשי, היא נשלטת לרוב על ידי תחומי עניין של מסחר אלקטרוני ותחומי עניין מיוחדים. עם זאת, יותר אנשים רואים כעת את ערכו כאנציקלופדיה תקפה וכמשאב לאופטימיזציה למנועי חיפוש.

כדי להבטיח את הלגיטימיות של המאמר שלך, צור קשר עם העורכים בעת יצירת ערך בוויקיפדיה.
אם אתה מומחה בתחומך, למשל, אתה יכול לצייר מחדש דמות או לשכתב מאמר כדי להפוך אותה לקריאה ורלוונטית יותר לקוראים שאינם מומחים. התהליך יכול להימשך בין מספר ימים למספר חודשים, בהתאם לנושא ואיכות המידע המוצג.

העורכים של ויקיפדיה הם מתנדבים, ולכן חשוב להיות מודעים לציפיות שלהם בעבודה איתם. כל עוד אתה מנומס, מכבד ומספק ציטוטים מתאימים, הם ישמחו לעבוד איתך על התרומות שלך. אל תשכח שערך בויקיפדיה תמיד יתפתח ואולי יראה אחרת מחר. תתכוננו לזה. אם העורך מרגיש שקטע מסוים מוטה או מציג מצג שווא של נושא או חברה, הוא או היא ימחק אותו.

שמירה על דף מעודכן

ישנן מספר דרכים לבצע שינויים בדף בויקיפדיה.
אפשרות אחת היא להשתמש בקישור רשימת המעקב, שנמצא בראש כל עמוד. כאשר לוחצים עליו, קישור זה מציג היסטוריה של שינויים בדף שבו צפית לאחרונה.
מספר הצופים מדווח עבור הדף בסדר כרונולוגי, מופרד לפי ימים, ומסודר לפי מועד ביצוע כל שינוי.

מנשה בטיטו
מנשה בטיטו
היי שמי מנשה בטיטו מומחה לקידום אתרים אני נשוי פלוס 5 ילדים גר בראשון לציון למדתי לפני 10 שנים בגון ברייס. אני מאמין שעבודה קשה לימודים היא הדרך הטובה להגיע להצלחה. אני מלווה מעל 10 שנים עסקים רבים שהתחילו בקטן והיום הם מרווחים מצליחים בקידום אתרים. תוכלו לרכוש קורסים שלי בתחום בקידום אתרים ברשתות חברתיות אינסטגרם פייסבוק youtube תוכלו לקדם אץ עסק שלכם יותר טוב.

פייסבוק של מנשה בטיטו קידום אתרים | ערוץ youtube של מנשה בטיטו מייל אישי:[email protected]

על מה דיברנו פה?